Snabbfakta om arbetsgivaren
Vi vänder oss främst till dig som idag arbetar som systemförvaltare och trivs inom löneområdet. Kanske det här är tjänsten för dig?
Avdelningen har fem enheter inom systemförvaltning med ca 90 medarbetare. På enheterna inom systemförvaltning Heroma finns ca 25 medarbetare fördelat på flera orter men majoriteten i Gävle.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som systemförvaltare innebär förvaltning och utveckling av lönesystemet samt att lokalt anpassa det utifrån våra kunders behov. Du kan också komma att arbeta i projekt för införande av lönesystemet Heroma.
Dina ärenden kommer via vårt ärendehanteringssystem, 2nd line support, och kan avse utökning av behörigheter, lägga upp nya lönearter, registervård, versionsbyten, ta fram rapporter och statistik m.m. I dina arbetsuppgifter ingår även att införa nya och/eller förändrade uppgifter i styrtabeller och ekonomiuppsättningar.
Vid omorganisering hos kund så är din uppgift att bygga om organisationsträd samt att skicka beställning till leverantör. Arbetsuppgifterna varierar under året utifrån de årsrutiner som finns. I rollen arbetar du internt gentemot bland annat lön och ekonomi samt externt mot kunder och leverantör. Du kommer även att vara delaktig i arbetet med produktionssättningar av våra kunder i Heroma.
Du kommer att arbeta med åtskilliga kunder samtidigt vilket gör att det är viktigt att du kan hantera flera kunder, och deras olika uppsättningar, parallellt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Minst tre års erfarenhet av att ha arbetat som lönekonsult eller systemförvaltare i Heroma
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att bidra till ett gott samarbete med såväl dina kollegor som externa aktörer
• Att ge god service, internt och externt
• Att kunna strukturera och prioritera ditt arbete
• Att vara flexibel där du ser förändringar som utvecklande
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
Dessutom är det meriterande om du har:
• Akademisk examen alternativt eftergymnasial utbildning inom lön
• Tidigare anställning vid statlig myndighet
• Kunskap om statliga avtal
• Arbetat med att ha hållit utbildning inom Heroma
Övrigt
Anställningen är 100% och tillvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Placeringsort är Gävle, Norrköping, Göteborg, Östersund, Sollefteå eller Stockholm. Det finns möjlighet att arbeta på distans och tillhöra ett kontor på någon av dessa orter.
Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 23 mars 2024. Vi planerar att påbörja intervjuer under vecka 14.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.