Tjänster för myndigheter
Vi möjliggör en smidig och effektiviserad statlig administration.
Istället för att olika myndigheter på egen hand upphandlar eller utvecklar administrativa lösningar så tillhandhåller vi robusta och säkra tjänster och system som är anpassade till statsförvaltningens behov och kravbild.
Genom att göra detta förenklar vi för myndigheter som kan fokusera på sin kärnverksamhet, samtidigt som staten i stort spar pengar och resurser.
I trygga händer
Statens servicecenter erbjuder tjänster för lön- och HR-administration, redovisning, e-handel samt konsulttjänster inom HR och ekonomi.
Vi hanterar löne- och/eller ekonomiadministrationen för 166 myndigheter och utförde konsultuppdrag åt 60 myndigheter under 2022.
Vi är en beredskapsmyndighet som även ska garantera att betalningsflöden i staten upprätthålls i händelse av krig eller större kriser. Anlitar ni oss kan ni därför vara trygga att era administrativa funktioner kommer att fungera – även i kristider.
Unik kompetens och service
Vi har erfarenhet från att hjälpa närmare 200 myndigheter och är experter på statlig administration.
När vi hjälper er organisation delar vi med oss av insikter, erfarenheter och lösningar från alla de uppdrag vi tidigare genomfört. Tillsammans hittar vi rätt lösning framåt för just er myndighet.
Utöver själva leveransen så stöttar vi er verksamhet med kundservice, en kvalificerad kontaktperson för just er och specialister om så krävs. Vår kundwebb Portalen är öppen dygnet runt.