Snabbfakta om arbetsgivaren

Avdelningen Kundmöte, Tjänsteutveckling och Anslutning söker en Verksamhetsspecialist inom Supportenhet 1. Enheten är placerad i Östersund och består av 19 medarbetare. Vårt uppdrag är att ge 1:a linjens support via ärenden och telefon till våra kundmyndigheter inom området lön och ekonomi. Motiveras du av att arbeta med kundkommunikation inom området lön, projektarbete, förbättringsarbete och stärka kundmötet? Då passar detta uppdrag dig!


Huvudsakliga arbetsuppgifter


Du kommer att delta i och leda förbättringsarbete inom supportområdet samt ta fram och genomföra riskanalyser. Du tar fram och analysterar statistiska underlag för supporten och arbetar för och driva supportfrågor och kundperspektivet genom samarbete med andra enheter och avdelningar.
Du kommer arbeta i projekt och uppdrag och vara delaktig i processarbete. Tjänsten innebär även att upprätthålla aktuell kunskap om supportens system och tjänster genom 40 % arbete i rollen som servicedeskhandläggare. Du kommer vara delaktig i att ta fram och underhålla kunskapsartiklar inom ärendehanteringssystemets kunskapsdatabas och vara specialist inom supportområdet avseende Statens servicecenters tjänster inom lön.
Du kommer även vara ett stöd till enhetschefer genom att ta fram underlag för supporten.

Kvalifikationer


Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Minst två års erfarenhet av arbete i lönesupport 
• Erfarenhet av att arbeta i projekt

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att leverera enligt överrenskomna deadlines
• Att skapa struktur för ditt eget och andras arbete
• Att bygga upp och stärka relationer
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att anpassa sig till ändrade omständigheter
• Att få genomslag hos andra

Dessutom är det meriterande om du har:
• Kunskap om Statens servicecenters lönetjänster utifrån supportens uppdrag
• Kunskap i flera av följande lönesystem: Primula, Heroma, POL, Palasso 
• Erfarenhet att ta fram och arbeta med förbättringsarbete, statistik och rapporter
• Erfarenhet av att leda och moderera möten

Övrigt

Anställningen är 100% och tillvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Placeringsort är Östersund 
Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 28 mars, 2025. Intervjuer sker löpande.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner

Lisa Kärnebro BerggrenEnhetschef010-350 50 05
Annika AnderssonFacklig kontaktperson ST010-456 00 57
Marie-Louise CajbackFacklig kontaktperson Saco-S010-557 02 80
Håkan AleniusFacklig kontaktperson, SEKO026-65 65 82