E-handel standardtjänst
Vi ger förutsättningar för ett automatiserat flöde från beställning av varor och tjänster till betalning av fakturan.
I tjänsten ingår
- Systemadministration
- Beställningsvägar
- Gemensamt leverantösregister
- Leverantörsupplägg
- Elektroniska fakturor
- Kontering och kontroller av fakturor
- Betaltjänst
- Kundservice
Mer om tjänsten
- Vi bevakar, ansluter och administrerar statliga ramavtal som alla kundmyndigheter kan nyttja och möjliggör att ansluta egna leverantörsavtal till tjänsten.
- Vi säkerställer god kvalitet i fakturaflödet genom bl.a. kvalitetskontroller av leverantörer, säkerställer att moms hanteras enligt Skatteverkets regler och arbetar efter beslutade processer.
- Vi har nära samarbete med andra myndigheter och organisationer som normerar inom området.
- Vi ger förutsättningar för en god kontroll och analys av myndighetens inköp genom att tillhandahålla rapportgenerator.
Kundservice
- Vi guidar er i det systemstöd som ingår i tjänsten.
- Våra användarhandledningar guidar er i fakturahantering och e-beställningar.
- Vi hanterar frågor som omfattas av tjänsten via våra kundserviceingångar samt tillhandahåller stöd och information för självservice på vår portalen för statsanställda.
Senast uppdaterad: 2023-11-20