E-handel standardtjänst

Vi ger förutsättningar för ett automatiserat flöde från beställning av varor och tjänster till betalning av fakturan.

I tjänsten ingår

  • Systemadministration
  • Beställningsvägar
  • Gemensamt leverantösregister
  • Leverantörsupplägg
  • Elektroniska fakturor
  • Kontering och kontroller av fakturor
  • Betaltjänst
  • Kundservice

Mer om tjänsten

  • Vi bevakar, ansluter och administrerar statliga ramavtal som alla kundmyndigheter kan nyttja och möjliggör att ansluta egna leverantörsavtal till tjänsten.
  • Vi säkerställer god kvalitet i fakturaflödet genom bl.a. kvalitetskontroller av leverantörer, säkerställer att moms hanteras enligt Skatteverkets regler och arbetar efter beslutade processer.
  • Vi har nära samarbete med andra myndigheter och organisationer som normerar inom området.
  • Vi ger förutsättningar för en god kontroll och analys av myndighetens inköp genom att tillhandahålla rapportgenerator.

Kundservice

  • Vi guidar er i det systemstöd som ingår i tjänsten.
  • Våra användarhandledningar guidar er i fakturahantering och e-beställningar.
  • Vi hanterar frågor som omfattas av tjänsten via våra kundserviceingångar samt tillhandahåller stöd och information för självservice på vår portalen för statsanställda.
Senast uppdaterad: 2023-11-20