Så bidrog vi till Försäkringskassans e-handelspris
Försäkringskassan tilldelades i november ett pris på Proceedo Awards av Visma Proceedo efter att de vunnit priset i kategorien högst procent match utifrån deras totala utgifter. De har hela 88 procent av deras utgifter i kronor och ören i fakturaflödet för abonnemang och order med hjälp av digitala inköpsordrar och abonnemang. Ansvariga för e-handel på Försäkringskassan svarar på hur Statens servicecenter bidragit till att de kammade hem priset
Försäkringskassan använder Statens servicecenters e-handelstjänst i Visma Proceedo.
– Vi har en bra dialog med Statens servicecenter inom e-handel. Det är ofta snabba puckar och utförliga svar från er. Ni är bra på att hitta lösningar och ge tips och stöd. I större frågor av svårare karaktär kan vi ofta ta dialog i gemensamma möten. På senare tid har vi haft nästan uteslutande kontakt med Kim Frölander och Carolina Kårén i olika större frågor. Det är otroligt värdefullt för oss att ha det så, säger Anders Ericsson, e-handelsansvarig på Försäkringskassan.
Alltid snabb hjälp
Portalen är vägen in till Statens servicecenter för de som är anställda på en myndighet som är kunder till oss. I Portalen går det att söka efter information, registrera och följa sina ärenden gällande lön, ekonomi eller e-handel.
I det operativa e-handelsarbetet lägger Försäkringskassan ärenden i Portalen som till exempel handlar om att lägga upp nya leveransadresser, kopiera referenser för att matcha mot abonnemang, formulärsfrågor och vi ger också tips på lösningar för att underlätta i arbetet.
– Vi får alltid snabb hjälp. Det är toppen att ha er som stöd när vi kör fast i våra tankar. Eftersom vi bara är två som arbetar aktivt med e-handel på Försäkringskassan är det bra att ha er på Statens servicecenter att kunna bolla med, säger Cecilia Eklund, e-handelssamordnare på Försäkringskassan.
Stor hjälp med supporten
– Ni är vår första lina för support för våra användare. Det är såklart en stor hjälp för våra användare, säger Anders Ericsson.
Proceedo Community live är ett evenemang som anordnas årligen för att nätverka, ta del av föreläsningar och få inspiration. Proceedo Awards är en återkommande punkt i agendan där priser delas ut av systemleverantören till de kunder som lyckats bäst inom några olika kategorier.
Carolina Kårén och Kim Frölander, systemförvaltare på enheten för systemförvaltning ekonomi på Statens servicecenter deltog på Community Live och hämtade ut priset åt Försäkringskassan.