Statens servicecenter har två uppdrag. Vi levererar administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. Vi erbjuder även personlig hjälp på servicekontor där vi svarar på frågor och hjälper privatpersoner och företag att använda offentliga digitala tjänster. I både fallen är syftet att göra staten mer tillgänglig och effektiv.
Nu växlar vi upp!
Generaldirektör Åsa Lindh om planer och förväntningar på 2022 mot bakgrund av vad vi utfört under föregående år.
Våra uppdrag och hur de skapar nytta och effektiviet för det svenska samhället.
Nu gör vi satsningar för att säkra en trygg, stabil och smidig upplevelse i våra tjänster, såväl till myndigheter som till medborgare på servicekontoren.
Paul Larsson, divisionschef medborgarservice, om värdet i det arbete som utförs på servicekontoren. Vad vi uppnått i dag och hur han spår att vägen leder framåt.
En sammanfattning av vad myndigheten presterat inom olika områden under 2021.
Hans Tynelius, divisionschef myndighetsservice, om att nyttja kundernas förväntningar som inspiration och drivkraft när tjänsterna ska utvecklas.